Bagaimana menggunakan berus asas tanpa tanda berus?

foundation brush (7)

1. Lebih baik memilih asas cecair.

Walaupun sikat asas digunakan untuk menyikat asas, tidak semua tekstur asas dapat menyikat asas yang sempurna. Sekiranya anda ingin mengelakkan tanda asas berus, maka lebih baik memilih asas cecair.
Oleh kerana asas cecair sangat lembut, mudah menyebarkan sikat dengan sikat asas, dan ia tidak akan mudah meninggalkan bekas berus setelah dilekatkan pada kulit, dan asasnya akan sangat seragam, nipis dan halus.

2. Lakukan sedikit penyelenggaraan untuk berus asas.

Buka berus asas yang baru dibeli, dan kemudian tuangkan beberapa alas cair yang tidak digunakan pada sekeping foil timah, rendam sikat asas dengan alas cair, pastikan setiap bulu ditutup dengan alas, dan kemudian bungkusnya dalam beg plastik atau bungkus plastik Ikat kepala sikat dan simpan dalam keadaan tertutup selama beberapa minit, kemudian keluarkan sikat asas, bilas asasnya secara langsung atau gunakan tuala kertas untuk menyikat kepala sikat untuk membersihkan asas, supaya berus kepala akan menjadi lebih lembut dan tegas. Tanda sikat tidak begitu mudah kelihatan.

3. Sapu beberapa "丨" pada wajah dengan asas.

Jangan gunakan sikat asas secara langsung untuk mengambil asas cecair dan oleskan pada wajah anda. Sebaliknya, tekan duit syiling asas di telapak tangan atau tempat kediaman anda (jika anda merasa kering, tambahkan setetes losyen dan campurkan secara merata), dan kemudian gunakan sikat asas untuk mengambil sejumlah kecil asas cecair Kemudian lukiskan sejumlah kecil tanda "丨" di wajah, kemudian gunakan sikat asas untuk menyapu perlahan-lahan ke belakang. Ini bukan sahaja tidak akan meninggalkan bekas berus, tetapi juga menjadikan asas berus menjadi tebal.

4. Perhatikan intensiti sikat asas.

Anda mungkin menyedari bahawa sikat asas kebanyakannya terbuat dari serat sintetik, jadi bulu kepala sikat mungkin lebih keras. Anda mesti menguasai kekuatan semasa menggunakannya. Umumnya, disarankan untuk menggesek dengan kekuatan 0, dan tangan tidak boleh terlalu berat untuk mengelakkan calar. Ketebalan kulit atau alas tidak rata, tetapi kekuatannya tidak boleh terlalu kecil, yang dengan mudah akan menyebabkan bekas sikat tanda pada sikat asas.

5. Kuasai kaedah berus bahagian yang berbeza.

Semasa menyikat kawasan besar seperti pipi, dagu, atau dahi dengan sikat asas, lebih baik memilih sikat asas kepala rata dan mengekalkan sudut 30 darjah dengan kulit. Semasa menyikat hidung, kawasan mata atau bibir, ganti dengan yang lebih kecil. Berus asas rata / serong direka untuk menyikat kawasan mata dan kawasan halus pada wajah, dan kemudian sikatnya ke atas dan sikat semula dengan lembut. Dengan cara ini, tanda berus tidak mudah muncul di beberapa bahagian yang halus atau berkerut.

6. Lakukan pembersihan dengan baik.

Selepas digunakan, anda perlu menggunakan alat penghapus solek profesional untuk membersihkan sikat asas untuk memudahkan penggunaan seterusnya, dan pada saat anda menggunakannya, tidak akan ada tanda berus kerana kepala sikat tidak rata.

7. Setelah menyikat asas, semburkan air dan tekan muka.

Setelah menggunakan foundation, gunakan air pelembap untuk membasahi telapak tangan atau span, dan kemudian tekan semula solek foundation semula. Ini bukan sahaja melembapkan kulit kering, tetapi juga menghilangkan tanda sikat yang disebabkan oleh foundation foundation, menjadikan permukaan solek lebih bersih dan bersih. Berkadar baik.

Inilah petua untuk menggunakan berus asas tanpa tanda berus. Sekiranya anda merasa bahawa solek foundation tidak sekata dengan bedak bedak, anda juga boleh mencuba kesan berus foundation. Sangat mudah untuk memulakan dengan lebih banyak latihan.


Waktu pengeposan: 06 Ogos 2015